Theadalle’s Blogg

Ikke la verden bite deg bak

Mine uheldige forberedelser til pokerkveld

Lørdag startet med at jeg hadde forsovet meg kraftig. Vi snakker timer… Og når jeg stod opp innså jeg at klesvask hadde vært en god idè, helst i går. Jeg kom meg ut tilslutt, men etter å ha stresset med forskjellige gjøremål på universitetet og i Åsane, kom jeg hjem til tidenes husvask.
Jeg hadde nemlig invitert til pokerkveld, og med to ukers oppvask og enda flere ukers rot, var det bare til å sette igang..

Først brant jeg meg på kokvarmt vann da jeg skulle vaske opp.
Deretter knuste jeg et te-fat mens jeg veltet zalo-flasken på gulvet.
Selvsagt skallet jeg hodet i bordet da jeg reiste meg opp etter å tørket zalorester.
Så mistet jeg en av boss-posene og måtte plukke gamle matrester fra teppet.
Og så ble vinduet på badet som stod på gløtt, slengt åpen av et vindkast slik at en bøtte som stod i karmen falt ned i bakgården. (Den ligger der ennå..)
Så ødela jeg opphenget til en helt ny bilderamme som jeg skulle pynte med.
Deretter kom jeg til å rykke støvsugeren mot en dør uten å tenke på at jeg stod på motsatt side og fikk døren i fleisen.
Omtrent samtidig veltet jeg kost-og-brettet med ganske mye hybelkaniner strødd.
Så la jeg plutselig merke til at det regnet rett inn det vidåpne vinduet i stuen, og gardinene hadde rukket å bli gjennomvåte.
(På dette tidspunkt hadde jeg forlengst gitt gjestene beskjed om èn times forsinkelse)
Og da jeg skulle dusje var det nesten ikke varmtvann igjen, er det virkelig mulig å ha så stor oppvask at man bruker alt varmtvannet??
Selvsagt fikk jeg shampo i øynene, det er nesten ikke vits i å nevne engang.
Rett før gjestene er ventet må jeg løpe på butikken for å handle dipper etc som burde vært laget for lenge siden, men hvor er nøklene?? Jeg hadde rotet bort husnøklene mine i ryddesjauet! Jeg lette overalt, men det er ikke umulig at de gikk i bosset..
Tilslutt fant jeg ekstranøkkel til hoveddøren og løp på butikken veldig forsinket med leilighetsdøren åpen.
Så ringer gjestene mine mens jeg handler, de står ute i regnet og venter på meg.
I det jeg kommer ut fra butikken ryker selvsagt posen.

Om jeg vant i poker den kvelden? Gidder du å spørre??!

oktober 28, 2007 - Posted by | Alt og ingenting (og det i midten) | , , ,

2 kommentarer »

  1. Stakkar deg… og tok du ikke mine geniale pokerspill-raad? Naar jeg tenker meg om, saa vinner jeg heller aldri…pok(k)er…

    Kommentar av SunnAnd | oktober 28, 2007 | Svar

  2. Uflaks i spill osv, jeg forventer en romanse ganske snart🙂
    Forøvrig var jeg ikke så ille i poker med tanke på at det var første gang, og jeg kommer sterkere tilbake!

    Kommentar av theadalle | oktober 28, 2007 | Svar


Legg igjen en kommentar

