Theadalle’s Blogg

Ikke la verden bite deg bak

Hysterisk morsomt :)

Som noen kanskje har oppdaget har jeg en blogroll på forsiden min, med linker til nettsteder som jeg av forskjellige grunner kan anbefale. Nå har jeg forøvrig funnet en så god side at den ikke kunne legges til der uten kommentar!

kissthisguy.com er nemlig en glimrende samling med folks feiltolkninger av sangtekster :D 

(Innrøm det, hvem har vel ikke sunget «last night I dreamt of sombrero» til Like a virgin…)

Her er noen utrolig tidige eksempler, men jeg anbefaler alle å gå inn på nettsiden for å se mer: 

————————————-

«Bohemian Raphsody», Queen

The real lyrics were:
Spare him his life from this monstrosity!

But I misheard them as:
Saving his life from his warm sausage tea

 «Buttons», Pussycat Dolls

The real lyrics were:
Loosen up my buttons, babe

But I misheard them as:
Loosen up my butt and play….

«Girls just want to have fun», Cindy Lauper

The real lyrics were:
Oh mother dear, we’re not the fortunate ones.

But I misheard them as:
O mamma dear, I’m not the virgin I was.

«Knocking on heavens door», Guns n’ Roses

The real lyrics were:
Knockin on heaven’s door

But I misheard them as:
Knocking on Kevins door

«Barbie Girl», Aqua

The real lyrics were:
Come on Barbie lets go party

But I misheard them as:
Come on body lets go potty

——————————— 

Hm, tror ikke jeg skal fortelle om MINE egne sangtekst-misforståelser opp gjennom årene…

februar 18, 2008 - Posted by | Alt og ingenting (og det i midten) | , , ,

2 kommentarer »

  1. Jeg trodde at «take my breath away» (fra top gun?) var «take my bread away»…
    Og, dette er ikke helt det samme, men av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at «Hunting High and Low» betydde «jakter pa hai og loeve»😀 . (Bedre i engelsk naa!;-))

    Kommentar av SunnAnd | februar 23, 2008 | Svar

  2. Får håpe at du er bedre i engelsk nå ja😉 Tror du må ha påvirket meg, for jeg hadde også en usaklig oppfatning av haier i hunting high and low….

    Kommentar av theadalle | februar 23, 2008 | Svar


Legg igjen en kommentar

